onsdag, februari 21, 2007

web 2.0

Att skriva via datorn är ju nutid och framtid?

Inte för att boken nog någonsin kommer att försvinna. Men det du och jag skriver via t ex nätet får helt andra dimensioner i detta medium. Som t ex kontakt på ett helt annat sätt än läsare av en bok. Dessutom råder det rena rama bloggbok febern. Nu ska alla bloggare göra böcker. Nåja inte alla, men många drömmer.

Vem är nästa Hemliga pappan eller En fuskmammas bekännelser?



Undrar vart vi är på väg? Vad tror du?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att det delvis blir färre "riktiga" författare, men ändå öppnar upp för fler människor att göra verklighet för sina drömmar. Det kan också skapa känslan att "för många har redan gjort DET, en bok av sin blogg, så därför kan inte jag lyckas", eller "Har andra lyckats att göra en bok av sin blogg, så varför inte jag?" Det är ju verkligen en blogg hysteri/explosition just nu. Ska bli spännande att se utvecklingen.
När jag en gång skickade in mina texter till olika tidningar, så fick jag tipset att göra just som mamman i dina länkar.