onsdag, april 22, 2009

Boktipset

Sigge Eklund satt i Morgon-TV och pratade boktips och om Boktipset. En bokcommunity. Själv vart jag mycket intresserad Microtrends (hoppas det är samma bok som han tipsade om - rätta mig gärna).

Själv vill jag ha tips på böcker om Färg - efter att ha lyssnat på seminarium i måndags med Karl Rydberg.

En artikel i aftonbladet: Så påverkas vi av färgerna.

En hemsida som citerar Karl om hur färger påverkar oss. WITCH - Woman In Total Control of Herself / Färga sinnet

En artikel från tidningen Hälsa.
Vandra i en regnbåge Terapeuten: ”Färgterapi är själens vitaminer”

Efter som vi är i en limegrön/grön tidsålder. Kan jag inte låta bli att tänka på hur det kommer att påverka oss. Blir vi alla som ystra kalvar på vårbete?

pantones färgpalett för våren 2009

Jag behöver inte tips om Karl Rydbergs bok från ICA förlaget. Den har jag.

Inga kommentarer: