måndag, maj 19, 2008

Skrivtid

SvD skriver idag om att Atlas kommer med en ny tidning i artikeln Skrivtid

Atlas litterära tillägg. - Lustigt namn tycker jag, vet inte om jag tycker namnet är så bra.

Nå tidningen lär handla om skrivprocessen och det låter ju oerhört spännande. Så nu får Skrivtips ytterligare en konkurrent eller troligen ett välkommet komplement? Eller är det tidningen Språk som kanske är främsta konkurrenten? Kanske jag kan lägga ner? För jag startade ju denna när jag själv inte hittade det jag sökte. Och under detta dryga året har det hänt mycket. Fast de kanske vill ha en medarbetare? Marknadsföring verkar inte vara deras främsta sida.

Hittar inte någon information på Atlas hemsida. Men hos Vassa Eggen kan jag läsa följande "Bokförlaget Atlas startar en tidskrift 29 maj, Atlas litterära tillägg. 168 sidor i lite mindre format (16x24 cm) och säljs via Interpress."

168 sidor, tidning? Ja jämfört med Noréns bok så är det ju närmast en broschyr. Är det omslagspappret som gör skillnaden mellan bok och tidning? Ska bli spännande att se tidningen iallafall. Två gånger om året och kommer att kosta 79 kronor.

Inga kommentarer: