fredag, januari 22, 2010

Tio tips e-boks författare

1. Know your topic.
2. Select a unique topic or an unparalleled point-of-view.
3. Back up your points.
4. Use the reader’s perspective.
5. Be personal.
6. Make it easy-to-understand.
7. Give examples.
8. Have it professionally proofread.
9. Make it viewable in PC and Mac.
10. Keep the file size small.

Läs mer på www.e-bookreaders.biz i deras inlägg Top Ten Checklist For A Professional, Best-Selling Ebook

Skrivtips pluggar på om e-böcker och väntar på "framtiden". Har förälskat mig i en Onyx Boox, efter vad jag sett på nätet, och tar en lott för att vinna massor av pengar. Vill Onyx ha en svensk testperson så anmäler jag mig som frivillig.

Annars lyssnas det frekvent på ljudböcker även om gratisabonnemanget på Storytel.se har gått över till betal-dito. Men nu börjar jag önska mig fler titlar.

Inga kommentarer: