torsdag, maj 03, 2007

Bloggportalen

Har idag 814 bloggar inom kategorin Litteratur och skrivande. Dock inte min. Jag kan inte bestämma mig under vilken kategori jag ska lägga mig. Är rätt besviken på Bloggportalen. Hittar sällan det jag söker. Många sidor borttagna, ligger felkatogoriserade eller bloggar som är sorgligt ouppdaterade. Inget sammanhang jag vill vara i.

Dock finns guldkorn där. Till exempel Augustin Erba. Han är författare på Albert Bonniers förlag och arbetar som journalist - oftast för Sveriges Radio. Han har tidigare arbetat på SVT Aktuellt och skrivit för DN, Unt och Leva. Just nu skriver han på sin skönlitterära debut. På hans blogg finner du bokrecensioner och rekommendationer. Särskilt recenseras böcker om skrivande. Dessutom texter om föräldraskap och annat som författaren och journalisten Augustin Erba skriver om.

Inga kommentarer: