onsdag, juni 13, 2007

Paolo Coelho - på SVT

Igår höll jag på att missa dokumentären om Paolo Choelho. Men som av ett under så råkade jag trycka in programmet med fjärrkontrolen, p g a ett feltryck. Jag har nu en oerhörd lust till att läsa hans första bok Pilgrimsresan (kommer i pocket efter sommaren), om bl a pilgrimsleden Santiago de Compostela. Och ja, en dag ska jag ta mig dit. Med block och penna i bagaget.

För dig som missade programmet, så går den i repris i SVT1 17/6 kl 13.15.

Paulo Coelho - ordens alkemist


Dokumentär från 2002. Brasilianske Paulo Coelho är en av världens mest lästa och älskade författare. Översatt till mer än 60 språk i minst 120 länder har han blivit kult och influerat många med sina hoppfulla idéer, sin själfulla filosofi i människors sökande efter den egna, sanna vägen. Hans mest kända bok, Alkemisten från 1988, är en av världens genom tiderna största bestseller. Hans liv har varit minst sagt brokigt och om detta berättas det kvällens film.

Paolo Coelhos officiella hemsida.

Inga kommentarer: