tisdag, augusti 12, 2008

Föragen och e-boken

Förlagen tror på E-boken skriver SvD.

Inte alla förlag, och för alla typer av böcker. Säger vi vid fikabordet. Jag kan känna att vi ligger sorgligt efter i detta tänk. Men vi är små, äldre och får avvakta på att andra gör nybörjarmisstagen.

Läsarna för E-böcker tycker jag verkar vara blaha, blaha och jag verkar ha helt andra krav än det som erbjuds. Framförallt för det priset har jag större krav. Är ju annars pocketfantast. Lätta, små och billiga böcker går jag igång på (förutom att de ska vara bra då).

Dock tycker jag Biblioteket och e-libs utlåning är suverän. Bara att jag läser inte långa dokument på skärmen. Men jag kan skaffa mig en överblick av en bok innan jag köper den, eller kolla i fakta böcker (fast där vill jag absolut ha möjligheten att anteckna). Ska bli spännande vilken väg vi tar.

Uppdaterat:
DN skriver om e-boken och förlagen med.

Inga kommentarer: