lördag, augusti 15, 2009

Exponering styr

...vad du köper i bokhandeln. Det är ju inget nytt, även om det är en kritisk artikel i Expressen. Så styr ju även media vad som sen exponeras och sen sälja.

Akamedibokhandeln har ju organiserat om sina boklådor så att de är i olika kategorier och att de har olika sortiment. Rätt irriterande. Jag har sprungit omkring i ett par bokhandlare nu för att leta en bok. Läge för specialbokhandlare? Jag har ju tur som bor i Stockholm. Vi har ett antal.

Sen är det ju kul att det nuförtiden säljs böcker i lokala mataffären. Fler ställen få titlar som få en jätteexponering.

Börjar tro att om e-boken - så fort läsarena kommer ner i pris och man löser vissa upphovsrättsliga frågor - kommer öka lavinartat. Jag har varit skeptisk. För jag tycker om att gå in i bokaffären. Och känna på pappret. Men om jag ändå ska bäställa via nätet. Varför vänta på plockning, post och att jag ska ha tid att hämta ut en bok om den kan komma direkt till datorn/läsaren? Om det nu inte ska vara en present eller skrytbok.

Inga kommentarer: