måndag, augusti 27, 2007

”Läckberg & Rudberg”

Aftonbladet skrev igår att författarna ”Läckberg & Rudberg” startar med en TV-show om böcker i tv4+, i november.

Mer glamour, glimten i ögat och skrivtips än SVTs program Babel och Bokbussen.

Camilla Läckberg, skriver lite om det i sin blogg med.

Skrivtips kommer hålla utkik, men är lite förgrymmad för tv4+ har jag inte.

Skrivtips tackar gode vännen S för tipset. Henne vars förtjänst denna bloggen finns. Att ha ett nätverk med supporters dagar det tungt och skriva är guld värt.

Bifogar ett skrivtips när jag ändå är på gång.

Att ha någon speciell att skriva för hjälper en att hålla mottagaren av det man skriver i fokus. Om det sen är moster Augusta, en god vän eller Statsministern spelar mindre roll. Jag har S i tankarna (även om det hon som denna gång gett mig tipset).

1 kommentar:

Anonym sa...

Du gör mig så GLAD och jag blir lite lätt generad nu! :-) Du har så rätt i det du skriver om att bara man har någon man skriver till så håller det en flytande. Det ska man tänka på alla dagar då man känner att man har lust att lägga ner. Du är så klok och bra och jag ÄLSKAR den här bloggen!
Den dagen jag tar tag i min skrivdröm på riktigt kommer det här vara en GULDGRUVA att hacka sig igenom. :-) :-) :-)