torsdag, oktober 11, 2007

Release party


Igår kväll var jag på release party. Vackra bilder av Håkan Elofsson och intressant text av Per J Andersson. Och ja, efter en resa till Indien för ett åar år sen. Så är jag oerhört fascinerad av detta land. Det talas och skrivs mycket om Kina, så här ett år innan OS. Men Indien ligger där och lurar.
Se ett utdrag ifrån boken (pdf)
Läs ett utdrag ifrån boken (pdf)


Jag bad Håkan om en snabbkurs i fotografering innan vi körde igång i går kväll. Men det fick jag inte. Automatiska kameror kan vara ett elände och det var inte hans område. Efter att ha tittat igenom bilderna från igår. Så tror jag inte det är mitt område heller. Dock lyckades jag fånga redaktören och författarna.

På bilden från v, Bo Tynderfeldt redaktör, Håkan Elofsson och Per J Andersson.

Letade dock reda på denna artikel med tips från Håkan om bilder som kommunikation i Cap & Design. Bilder som berättande är oerhört intressant. En bild säger ju som bekant mer än tusen ord, ibland.

Inga kommentarer: