onsdag, maj 19, 2010

Att blogga är även det att skriva

Internetworld tipsar om 13 steg till en framgångsrik företagsblogg (eller annan blogg där du vill ha framgång)

De har hämtat inspiration från modebloggarna och om du surfar in på artikeln kan du läsa mycket mer om själva hur. skrivtips följer nog inte någon av dessa punkter. Men jag är rätt nöjd än då. Å endera dagen kanske jag tar klivet ut garderoben helt och skriver med eget namn. Men jag tycker inte att själva jag är viktig. Fast jag finns och har nog avslöjat vad jag heter flera gånger.

"1. Skapa ett intresse för dig och vad du gör
2. Bygg ditt ego
3. Välj inriktning på bloggen
4. Välj en enkel plattform för din blogg
5. Kom igång – på riktigt
6. Använd video
7. Kommunicera!
8. Skapa ditt eget kändisskap
9. Skapa buzz
10. Håll din linje
11. Sätt upp mål
12. Följ upp
13. Tappa inte modet

OBS! Det här ska du inte göra
Modebloggarna tycker sig ha motbevisat tesen om att man måste stava rätt eller skriva fullständiga meningar i extern kommunikation. Det språkliga innehållet har inte varit ett hinder för dem, på gott och ont. Deras unga läsare kanske inte bryr sig, men dina kunder gör det förmodligen. Ta efter modebloggarnas strategi i att aldrig tveka inför att skriva ett inlägg, men använd rättstavningsprogrammet."

Inga kommentarer: