onsdag, maj 05, 2010

Opps

Det kom en kommentar på mitt förra blogginlägg:

Hi,
It’s time for The Top 100 Language Blogs 2010 competition and the good news is your blog has been nominated. Congratulations!
After previous years’ success the bab.la language portal and Lexiophiles language blog are hosting our worldwide language blog competition once again.
We are looking for the top 100 language blogs in four categories: Language Learning, Language Teaching, Language Technology and Language Professionals.
You have been nominated to the following category: Language Professionals.
The nomination period goes from April 27th to May 11th. Each blog will have a one-sentence-description for the voting. If you would like a special description to go along with your blog, just send me an email (priscila [at] bab.la). The voting period goes from May 12th to May 24th. The winners will be announced on May 28th. Feel free to spread the word among bloggers writing about languages.
For more information on The Top 100 Language Blogs 2010 visit:

http://www.lexiophiles.com/featured-article/top-100-language-blogs-2010-starts-today

Kind regards,
Priscila
On behalf of the bab.la and Lexiophiles team

Oj då. Language Professionals. Jag??? Skulle vara roligt och vinna allt, visa det för dotterns fröken som tror att hon är proffs. Jag skulle aldrig hävda att jag var det. Jag är en ödmjuk och med ständigt dålig självförtroende när det gäller språk. Kanske därför jag är så pass besatt att jag bloggar om det, jobbar med språk och tycker ordvitsar är bland det roligaste som finns.

Om det här är sant att bloggen blivit nominerad – så är jag generad. Fast jag skulle vara glad att en spammotor ens hittade dig, när det gäller rätt område. Det verkar annars just nu inte finnas någon hejd på allt spam om diverse konstiga saker som bloggen är nedlusad med och som gör att jag tvingas moderera inläggen. Så spam om rätt saker känns hedrande.

Nå nog om det.

Det var en rätt rolig sajt. Många bra sajttips bland förra årets vinnare. De flesta rena språkbloggar. Språk är intressant när man har barn i skolan så diskuteras det språk och olika varianter. hetaste diskussionerna vid köksbordet: Engelsk engelska vs. amerikansk och spanskans olika varianter t ex.

Så har du en språkblogg du vill nominera, passa på nu. Och rösta sen. Nu sätter vi Sverige på kartan. Via olika översättningar på hemsidor så finns ju möjligheten att även svenska sidor bli lästa av besökare som normalt inte skulle förstå ett dugg av vårt lilla språk.

1 kommentar:

Priscila Andrade sa...

Hi,
We have received 495 nominations for The Top 100 Language Blogs 2010 competition. For each of the four categories we have admitted 100 blogs into the voting phase. Your blog is included for voting in the 'Language Professionals' category. Congratulations!
As stated in our language blog Lexiophiles, 50% of the final score will be based on user votes. You can promote your blog by embedding a voting button in your page. The button code is available in the Lexiophiles blog. It can also be sent via email if you contact me.
The voting phase started on May 12th and ends on May 24th. Winners will be announced May 28th.
Good luck!
Priscila
on behalf of the bab.la and Lexiophiles team