tisdag, maj 18, 2010

Heja Sverige

Priscila Andrade har lämnat en ny kommentar till mitt tidigare inlägg "Skrivkramp":

Är ju lite malplacerat så jag lyfter det hit!

Hi,

Our “The Top 100 Language Blogs 2010 competition” is doing great, with some really cool blogs eager to get number 1 spot! We’re very glad you have accepted this challenge and joined us.

This post is just to remind you there is still time to get your blog up in the list. The voting goes until May 24th at midnight CET (GMT +1), so get down to business and keep voting!

Wishing you all good luck,

Priscila
On behalf of bab.la and Lexiophiles team

Sajten Leixophiles kom häromdagen ut i en svensk variant som 16.e språket. Hurra!

Svenska Lexophil

Vet fortfarande inte ifall jag ska rodna eller bara vifta bort det att vara med i tävlingen. Vet inte vad jag tycker om sådana här tävlingar och samtidigt så är kanske lite inspiration. Fast det just nu känns som transpiration i prestationsångest. Jag, i kategorin professionella språkbloggare? Må min gamle (och mycket trötte å kanske lite för rödnästa) svenska lärare vända sig i sin grav!

Känner hur jag förvandlas till samma stadium som alla julia-, idol och talang-tävlande. Ring å rösta. Nå ringa behöver du inte. Men rösta gärna på din favorit. Det är en del bra tips på språksajter. Å det skadar inte ifall du röstar på denna ifall du vill se mer. Schyst sporre vore det att inte komma sist.

Sverige är trots allt inte det största språklandet.

Här ser du de nominerade och kan rösta.

Inga kommentarer: