måndag, februari 11, 2008

Visst finns det mirakel

Schlageryra på Skrivtips.

Det finns låt texter och det finns texter.

Just nu är Skrivtips drabbad av Suzzie Tapper. Igen (inte första gången i mitt liv).

Jag var en spillra av mitt forna jag
Såg inte ljus, inte en strimma svag
En vingklippt fågel som inte ens drömmer mer
Som om sorger trycktes allt längre ner
Men när jag mötte dig älskling
Så ändrades allting
Brutalt

Visst finns mirakel
Och för mig är det faktiskt du
I dina kyssa öppnar himlen sig för mig nu
Visst finns mirakel
I din kärlek så stark och sann
I dina kyssar och i att vi har funnit varann

Du öppnar dörrar jag inte visste fanns
En dörr till livet, jag fick en andra chans
Jag älskar dig mer än du kan förstå
Jag vet du bär mig när jag inte orkar gå
Sen du gav mig din kärlek
Förändrades livet
Brutalt

Visst finns mirakel
Och för mig är det faktiskt du
I dina kyssa öppnar himlen sig för mig nu
Och allt
Är så enkelt och så självklart
Så skrämmande och underbart
Mitt mirakel är du
Visst finns mirakel
Och för mig är det faktiskt du
I dina kyssa öppnar himlen sig för mig nu

I din kärlek så stark och sann
I dina kyssar och i att vi har funnit varann.



Okey inte världens bästa framförande. Men med tanke på Parkinson så är hon suverän. Suzzies låtar ger hopp och liv. När det är mörkt. I sin enkelhet. Och hennes röst.
Visst finns mirakel


Ser att inte jag är ensam över att ha drabbats av hennes låt. Även bloggen Text. nu.

Och sen vet jag inte hur Christer Sjögrens I Love Europa lyckades ta sig till uttagningen. Måste vara mer Christer än låten.

That's love
som Michael Michailoff framförde var bra med. Även om jag inte hann med i texten utan fastnade i refrängen. Med en strak könsla av att har jag inte hört den här låten förut. Men helt okey.

Tack Jack Hansen, och Text.nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig att texten är underbar, kanske för att den speglar hur jag själv känner just nu, visst är kärlek underbar ! Speciellt om man träffar någon som får en att må så bra när man under en tid mått så dåligt, någon som får en att skratta och känna sig varm inombords.