torsdag, december 11, 2008

Stora bloggpriset

Aftonbladet och Bloggportalen utlyser Stora bloggpriset.

Så här skriver de på prisets hemsida.

Stora Bloggpriset kommer bli ett årligen återkommande evenemang för att utse årets bästa svenska bloggare. Bakom priset står Aftonbladet och Bloggportalen. Syftet är att främja goda prestationer inom svenskt bloggande.

Fem finalister i varje kategori har nominerats av en bloggpanel och vinnarna kommer utses av svenska folket genom en webbomröstning.

Måndagen den 2 februari 2009 delas för första gången Stora Bloggpriset ut i Sverige. På galatillställningen i Stockholm presenteras vinnarna i de sju olika kategorierna:

  • Nöje & Kultur
  • Mode
  • Sport & Fritid
  • Livsstil
  • Prylar & Teknik
  • Vardag
  • Politik & Samhälle
Jag undrar var Skrivtips (och många av mina syster och broderbloggar) tillhör för kategori?

Nöje och Kultur, troligtvis. Med det är så oerhört brett. Prylar & Teknik känner jag med för.

Tycker Nöje och mode borde vara samma kategori. Och kultur en egen. Då kanske jag skulle platsa där. Nu lär jag inte vinna pris. Men skulle vara roligt om man visst vad man tillhörde. Fast jag brukar aldrig tillhöra någon grupp och ramla mellan stolar. Känns så även denna gång. Och vet ni, jag överlever det. Fast en fest vore kul!

Och AB skriver:
Finaste priset i Bloggsverige

Inga kommentarer: