tisdag, september 11, 2007

Blodgruppen - K-special

NU, går reprisen om Blodgruppen på SVT. En dokumentär om några av Sveriges mest lästa och prisbelönta kriminalromanförfattarinnor som bildat en hemlig klubb.

"Karin Alvtegen, Inger Frimansson, Johanne Hildebrandt, Anna Jansson, Åsa Nilsonne och Karin Wahlberg är alla författarinnor med skräck och mord som specialitet. I programmet om Blodgruppen följs gruppen under författarskapets olika faser."

Den finns nu i SVTs 30-dagars arkiv, för dig som missat den. Se den. Av en ren slump ramlade jag över programmet ikväll. Och jag vet inte om jag är lite gramse över att jag missat programmet tidigare, eller om jag är glad att jag sent om sider fått chansen att se programmet.

Nu ska jag återgå till de blodtörstiga damerna.

1 kommentar:

Anonym sa...

AmÄh! det där har jag missat helt! :-( Trille...