måndag, juli 30, 2007

Skrivtips vill i dag tacka

Tacka de killar som hjälpte mig på perrongen imorse när mitt knä hoppade hur led. Och jag inte kom någonstans och höll på att svimma, med risk för värre skador.

Tack för stöd och support, samt hjälpen att få tillbaka knäet i läge.

För övrigt kan jag rekommendera boken Freakonomics, för alla som skriver böcker och vill lära sig hur och vad som gör att en människa gör de valen vi gör. Världen är inte alltid som vi tror. Som bevisat imorse (lite drastiskt demonstration av vissa "sanningar).

Människor bryr sig, försöker hjälpa fast de inte kan, i rusningstrafik, unga killar och någon dam med och i Stockholm.



Mer om boken du läsa på Adlibris.

2 kommentarer:

Angelica sa...

Jag har hackat mig igenom halva den boken. Tänker jämt att "nu ska jag sätta mig ned och läsa klart", men sedan hoppar något annat upp hela tiden. Det var typiskt mig att jag sedan glömde den hemma när vi for på semester...

Peggy sa...

Jag har flera böcker, jag släpar fram och tillbaka och läser lite efter lust och behag. Vissa böcker är utmärkta att läsa lite i taget. Freakonomics är en av dem. :-)