tisdag, juni 16, 2009

Älskade Stockholm

Jo, ibland blir jag lokalpatriot. Även om jag likt många andra lever med föräldrar som har sina rötter någon helt annan stans är i Stockholm. Och jag tycker det finns många vackra platser. Redaktören jag nämnde tidigare är mycket för "gräv där du står" och fick just författarbesök av en författare som ägnat sin tid åt sådana böcker. Och då hittade jag...

Stockholmskällan - vårt kulturv på nätet. Kul. Även om saknaden med slår en. Vill ju ha mycket fler bilder att titta på. Det borde kunna fylla på oändligt. Vi har ju levt med kameror i nästan var mans hand i 50 år. Och det finns teknik för att göra det som stod och dammade i mörka arkiv lättillgängligt för alla som söker idag. (Sen kostar det förstås med...)

Hittade egentligen denna efter tidigare hittat bildarkiv hos Norrköpings bibliotek och undrat om det finns liknande samlingar runt om i landet. Tipsa mig gärna!

Och efter läst denna kafejägare blogg Potatisbakalse.

Inga kommentarer: