tisdag, juni 02, 2009

Involvera dina (möjliga) läsare

Som tonårsförälder så ramlade jag över artikeln 5 steg att förstå din tonårsdottern. Inte för jag har några större problem för tillfället, men andra i vår närhet har så artikeln lät ju lockande. Och det kan alltid vara bra att läsa på innan möjliga konflikter, för ta udden ur dem. Även om konfliker är kan vara utvecklande (och i en bok - nödvändiga).

I artikeln nämns författarinnan Kaz Cooke har skrivit boken "Rough Guide to Girl Stuff", och när jag surfade in på hennes sida så såg jag att hon använder sig av internet för frågeformulär som hon sen baserar sina böcker på. Kul idé. Även jag blev lite frustrerad över att vara en dag sen för att kunna svara på hennes senaste The Women's Stuff survey. Kanske inte så vetenskapligt men duger ju för att inhämta material för en bok. En kul idé.

Inga kommentarer: