onsdag, juni 03, 2009

Ljuger du?

Eller din karaktär?



Paul Ekman är mannen som är inspiration till TV deckaren Lie to Me som gått på TV4 under våren. Även om jag tyckte TV-serien var rätt bedrövlig. Innan första reklampausen hade jag fattat vem som var boven och resten av programtiden tills att alla andra i serien upptäckte det efter en massa klantigheter gjorde mig så frustrerad att jag fick byta rum. Utvisad av tonårsdottern med för den delen, som bara hatar när jag säger vad som kommer att hända och jag har rätt. Dock är jag jag väldigt fascinerad av detta ämne. Uppväxt på deckare som jag är. Så jag tror jag ska grotta ner mig i allt om Paul Ekman istället.

Engelska wikipedia om Paul.
Intervju i Frokning och framsteg
Pauls hemsida, där det finns en hel del att läsa.

Inga kommentarer: