torsdag, juni 11, 2009

Och Birro slutar

Attans, jag som tagit med hans blogg som illustration om hur en blogg kan se ut i en bok.

Blir rätt beklämd varför lägga ner en sådan framgångssaga? Bloggen är ju omtyckt av så många.

Författare, eller är det samtiden, som verkar något röriga? Visst skriver man spetsigt, så får man spetsiga kommentarer. Och det kan naturligtvis ta på en, då kan man behöva tänka om. Nu är det inte för att mesighet så man ska orka med att blogga. Men det kan vara bra att vara medveten om nätets kultur.

Jag har även full förståelse för att om man är småbarnsförälder så minskar ens egna tid drastiskt. Och som jag hörde småbarnspappan Martin Svensson uttala sig i Gomorron Sverige i morse (apropå jämställdhet och pappaledighet). Att ha små barn är att utöva mindfulness - att vara i nuet. Liksom till stora delar att skriva kan behöva sitt flow. Konkurrenter om tid helt enkelt. Att skapa sig utrymme kan vara svårt. Och får man inte sova så finns risken för att all kreativitet flyger iväg.

Fast jag har lust att säga, vänta bara till han får tonåringar hemma. Då hoppas jag att de har fler datorer hemma. Jag kommer just nu inte åt min. Öronproppar är med bra.

Artikel i DN.

Inga kommentarer: