måndag, september 22, 2008

Bokmässan i media

SvD har sitt program utlagt på tidningens sida

Temat i år är Lettland. Det är ju bra att Lettland uppmärksammas, tror jag. Kan inget om Lettland så det är ju på tiden.

Och en artikel i Göteborgs-posten.

Och nu har DN skrivit om bokmässan. Som tar upp att vi svenskar helst vill möta svenska författare. Jag vill med dit. men inte för att träffa för fattare. Jag vill kolla in böcker och hälsa på en å annan jag känner som är där. Roligt är det med internationella författare med förstås. Tror svenska författare behöver vidgade vyer om inte annat.

Fast nästa år är Spanien fokusland. Känns spännande. Troligen för att jag helt enkelt känner till det landet mer. Och dess litteratur. Bland annat genom denna hemsida Cervantes virtual och främst genom Instituto Cervantes - Spanska kulturinstitutet i Stockholm. Lite kunskap föder ofta mer nyfikenhet.

Inga kommentarer: