onsdag, september 24, 2008

I kulisserna

Dagens Nyheter har ett lite dagen före (an-)stormen reportage. Om en del av föreberedelserna innan bokmässan öppnar för publiken.

Än gapar hyllorna tomma

Min egen rapport är att alla våra saker och böcker anlände igår. Monterarbetet fortskrider planenligt. Personal sitter på tåget och humöret är i topp, dock något förkylt. Trycksaker är beställda och kommer direkt. Senaste boken anlände från bokbindaren igår. Vi fick själva två exemplar. Ett behöll redaktören och ett åkte iväg till en kund som förhoppningsvis beställer många. Och på bokmässan så finns den.

In i min mailbox drösar in spännande föreläsningar som jag knappt vill öppna för jag ser bara massor av saker jag kommer att missa.

Jag tror jag följer mässan främst från bloggen Bokhora. Ska se om jag kan få chefen att köpa in lite böcker med.

Inga kommentarer: