tisdag, september 02, 2008

"Är du inte riktigt klok?"

sa projektledaren igår.
- nä, jag har aldrig sagt att jag varit klok.
- Men nu måste jag nog dra en deadline.
- Hmpf, om ni inte kom och störde hela tiden kanske jag kunde få bli klar.

Jag hade närmast en måndag som var så eländig som bara det går. Med transportproblem, glömda mobiler, datorprogram som hackade, skrivare som inte fungerade. Och så var det ett par saker som skulle i tryck. Senaste versionerna av Adobes program ville bara inte. Men efter många om och men så började dte gå i lås. Då hängde sig alla programen. Så jag loggade ut och gick hem.

Jag har gjort så många versioner sista veckan så jag tappat bort mig i hur jag gör det bäst dessutom. Med lite slutliga tips från en av våra externa formgivare, byte av färg så gick det nog vägen. En veckas djupa veck i pannan. Nu gäller det bara att skriva ner HUR jag gjorde. Dock får jag inte skriva ner all tid. Tid=pengar. Att ta betalt för allt man gör är omöjligt. Trots att saker går oändligt mycket fortare idag. Så vem betalar?

Så här blir inte mycket gjort just nu. Jobbar gratistid, för att få arbetat att funka enligt kundens önskemål. Kundens marknad när ekonomin dyker.

Tipsar därför vidare om Writer's Telesummit som Ann tipsar om.

Teknik är dock fantastiskt - om och när det funkar. Om det är lite tyst här är det också för att jag håller på att skriva en roman i samarbete Högskolan i Jönköpings helpdesk.

Ämne: hur att få en distanskurs att funka med lösenordet.
Titel: Ping-pong (verkar syfta på mailen som studsar mellan mig och heldesk)
Antal skrivna ord: Många. Förhoppning att det bara blir en novell. Och inte en följetong...

Inga kommentarer: