tisdag, juli 14, 2009

Nätliga irrfärder

Efter att varit i New York (Times) så åkte jag vidare till Washington (Post) och såg att de idag skulle ha en recension av The road to Jerusalem (Jan Guillous Vägen till Jerusalem). Idag. Bara att idag är ju ett par timmar senare där än här. Så den gick inte att läsa. Frustrerande.

Jag har ju inte orkat mig igenom Arn-trioligin och sen jag sett filmerna, filmen om och annat runt Arn så kommer nog de böckerna förbli olästa. även om jag kan tycka det är intressant. Men min irrfärd gick vidare ut på nätet och då hittade jag den engelske översättaren av Stieg Larsons Millenium-triologin och nu även Arn - Steven T. Murray och hans blogg.

Måste säga att det var rätt lysande kritik i WP av den första Arn-boken och av översättningen. Så lysande recension tror jag aldrig Guillou kan få i någon svensk tidning. Rescensenten är dessutom författarinnan Diana Gabaldon. Grattis!

Och för dig som har för få böcker i bokhyllan. Häng på Piratförlagets fototävling. få höstens utgivning - fota dig själv med en av deras böcker.

Inga kommentarer: