tisdag, oktober 28, 2008

Mitt i korrekturet på en bok

...rymde jag från ena datorn till den andra.

Och hitta denna blogg. Kul namn.

Bokskrivardagbok

Åter till mitt korrektur. Jag har alla redaktörer sysselsatta med att spotta fram korrekturet till en bok där jag "inkastad" i och håller på att bekanta mig med formen. Slutkorrektur går iväg imorgon. Och mycket kvar. Även om det är ett pillerjobb så är det lite skönt att se att min kollega gör samma missar som jag. Med tankestrecken - (nu får jag inte in det korta tankestrecet här eller) som gärna stannar vid -. Vill du som är författare att det ska blir rätt när man för över det från word till InDesign. Skriv -- (två deviser efter varandra).

1 kommentar:

Johanna Wistrand sa...

Hej Puzzlan!

Vill du vara en av bloggvärdarna för min bloggturné (för "Skriv boken!"? Maila mig i såfall: johanna@multimanus.se