Är titeln/rubriken allt?
Dagens nyheter har en artikel om titlar: Titlar som jobbar
En sak är att det berör. Vi hamnade i diskussion vid morgonkaffet. I en rubik för något som skulle symbolisera oss själva i en annons. Svårt. Att kunna ställa sig vid sidan om oss själva, försöka nå en målgrupp och hitta en ton som utmanar men ändå inte visar på vår själv som nog är mer trygghet än flashigt.
Läste dock i tidningen Computer Arts project i helgen följande.
“On average, five times as many people read the headlines as read the body copy. It follows that unless your headline sells your product, you have wasted 90 per cent of your money.
The headlines which work best are those which promise the reader a benefit–like a whiter wash, more miles per gallon, freedom from pimples, fewer cavities. Rifle through a magazine and count the number of ads whose headlines promise a benefit of any kind.
Headlines which contain news are sure-fire. The news can be the announcement of a new product, an improvement in an old product, or a new way to use an old product–like serving Campbell’s Soup on the rocks. On the average, ads with news are recalled by 22% more people than ads without news.” Ett citat från Ogilvy on Advertising
Ytterligare en tankvärd artikel om rubriker i annonser: How to Design Magazine Advertisements with a better ROI.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar