söndag, september 27, 2009

Intervju med Stefan Einhorn

I DN idag.

Stefan Einhorn: ”Ibland glimmar det till och ibland är jag riktigt dum i huvudet”


Han är en favorit för mig. Att lyssna på. Jag blir så glad och upplyft varje gång. Även om jag inte läst särskilt mycket. Men jag går och tummar på han böcker varje gång jag är i bokaffären. Senast igår. Sanningen är nog att jag är lite avundsjuk. Han skriver om det jag tycker är viktigt. Att vara snäll, ta vara på våra medmänniskor och att vi ska tänka på att söka visdom.

Hans bok Konsten att vara snäll har sålts i otroliga 300 000 exemplar. Jag hoppas det får effekt på världen. Även om jag misstänker att de mest är de som redan är snälla som köper den. Hmm, tror jag får ta och köpa hans böcker så jag vet vad jag uttalar mig om.

Stefan Einhorns hemsida.

Inga kommentarer: