tisdag, september 08, 2009

Vila vid denna källa....

Vill bara meddela att att vila är viktigt. Idag börjar senaste veckornas press släppa ordentligt. Även om arbetet fortsätter med att göra böcker tillgängliga för nätet.

Förutom pdf:er har du någon något kul idé eller program att använda sig av?

Just nu är jag dock i stadiet "jag läser, men förstår inte". Huvudet är under armen och jag känner mig bakfull när adrenalinet håller på att gå ur kroppen.

Så vad gör då huvudet när när resten inte hänger med. Tänker på bokmässan. I år är vi inte med. På gott och ont. Visst våra böcker finns med. Nominerade till publishingpriset och allt. Så det är med viss avundsjuka jag läser om bokmässan. Ett av mina mål var ju att jag absolut skulle dit. Nu fattar jag inte hur jag ska hinna. Så jag smygföljer det lite på nätet och ser att det ska twittras en hel del. Även om jag faktiskt inte begriper mig på twitter. Tycker det mest verkar vara folk som länkar till webb-sidor och eftersom det är begränsat med plats i twitter-rutan så använder man tinyURL Vilket ger obegripliga hänvisningar för den som twittrar inte har plats att förklara. Uj, vad gammal och bitter jag låter.

Ser att det har det förekommit önskemål att samla dem som twittrar om bokmässan på ett ställe. Det är ju bra. Så på sajten Allt om bokmässan hittar du några twittrarna samlade.

Twittra ni, så producerar jag böcker så länge. Och smygläser...

Inga kommentarer: