fredag, september 25, 2009

Media i förändring

Hittade följande på YouTube från The Economist om förändringar som hänt i medialandskapet, går inte ens att gissa sig till hur framtiden kommer se ut.



I bokmässetider så pratas det i år mycket om bokens framtid. Eller kanske ickeframtid som tryckt.

Svensk Bokhandel hade ett seminarium. Om framtiden.

Du kan se det här. Jag ska strax göra det. Detta har varit en liten snackis på jobbet idag. För idag kom en av redaktörerna hem från att ha lyssnat på föredraget. Han sluts sats från semineriet var att alla gick och väntade.

Väntade på vad? Godot undrar jag?

Det är klart att det ingen vill ha för dyra utvecklingskostnader och det finns baksidor. Men jag som står med ena foten i reklambyråvärden, ser en mer betalningsvillig målgrupp och nyfiken på förändringar. Likt mobiltelefonerna. Så vill man driva en utveckling mot läsplattor. Vänd er till företagen. Det ges ut massor av böcker som många företag skulle älska att slippa hantering för. Manualer, rapporter och mycket mer.

Framtiden skrivs det om mer om på sajten Bokens framtid.

Själv skulle jag jättegärna vilja testa att producera tryckersaker, se andra. Så snälla ge mig en läsplatta så jag kan testa!

Inga kommentarer: