onsdag, november 14, 2007

Faktaboks författare?

Jag ÄLSKAR faktaböcker, om de är bra. De flesta böcker jag köper är faktaböcker. Nå, köper en hel del skönlitteratur med i och för sig. Men min mamma är bokslukare, och har som riktmärke att in bok in hemmet leder till att en annan bok ska ut (så en del av dessa hamnar hos mig).

Det finns många faktöcker som jag saknar, och en del jag aldrig trott mig behöva men blir själaglad när jag hittar och ytterligare andra som jag hoppas gör andra glada.

Lite svårt att hitta svenska sajter om att göra faktaböcker. Saknar det. Det en en speciell pedagagok som kan behövas. Och olika ämnen kan ha sin form.

Här några sajter på engelska:

You can write

och

George Mason University's Nonfiction Universe
- Resources for writers in all nonfiction genres
.

Så tragglar jag vidare med att försöka göra några studiehandledningar snygga, moderna och pedagogiska. (Tips tack!)

Inga kommentarer: